Mountainbike suggesties

Route Bertogne - Compogne - Longchamps - Gives
Om snel vanaf het vakantiehuis een MTB-route op te pikken: Rijd naar de hoofdweg en ga rechtsaf. Ga direct na de brug over de Ourthe rechts de onverharde weg in. Neem het eerste bospad links. Dit pad gaat vrij lang steil omhoog (niet geschikt voor beginnende mountainbikers!). Bovenaan komt u bij een kruispunt van 2 landwegen. Als u daar linksaf gaat, zit u op een blauwe MTB-route.
Om de steile klim bij aanvang te voorkomen: rijd over de weg naar Bertogne, en ga vóóraan in Bertogne linksaf (in de steile bocht die naar rechts loopt). Volg de blauwe pijlen. Let wel, onze ervaring is dat er op cruciale punten wel eens een pijl ontbreekt.
Ga naar MTB-routes.be voor meer informatie over deze route.

4 lussen rond La Roche
Rond La Roche liggen 4 uitdagende goed uitgepijlde mountainbikeroutes. De route is op te pikken vanaf het huis door richting La Roche te fietsen en als u door Ortho gekomen bent na ongeveer 1 kilometer rechtsaf te slaan (aangegeven door blauwe mtb-pijl). U bevindt zich dan op de derde lus richting La Roche.
Ga naar MTB-routes.be voor meer informatie over deze route en eventueel de GPS-tracks te downloaden.

100 Mooiste kilometers over de weg door de Ardennen
Op deze fietsroute zult u maar een paar honderd meter drukkere weg tegen komen; alle andere wegen zijn erg rustig. De route is niet gemakkelijk, maar brengt u dan ook tot bij de mooiste verborgen plekjes van de Belgische Ardennen. U ervaart zeer afwisselende landschappen: bos, hoogvlaktes, dalen, riviertjes. De route is snel op te pikken vanaf het huis, door richting Ortho te fietsen en vervolgens linksaf richting Mousny; zie beschrijving en kaart: http://www.fietsen.123.nl/routemooiste100kmardennen.htm

Momenteel worden er door ons ook routes in de buurt met een GPS opgenomen. Indien u een GPS heeft en een dergelijke route wenst te ontvangen, neem dan contact met ons op.

Een MTB-routekaart of GPS bij de hand is geen overbodige luxe, gezien onze ervaring dat er op cruciale punten wel eens een pijltje kan ontbreken.